Експерти Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) запропонували запровадити в Україні нову систему покарань за порушення правил дорожнього руху, яка передбачає нарахування штрафних балів. Основна мета цієї ініціативи — підвищити безпеку на дорогах та посилити відповідальність водіїв, які неодноразово порушують правила.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЦя пропозиція передбачає, що за найбільш ризиковані порушення, такі як проїзд на червоне світло, небезпечний обгін чи невиконання правил на пішохідних переходах, штрафи будуть збільшуватися у разі повторного порушення протягом року. Про це пише Автосота.
Аналітики рекомендують, щоб у таких випадках штрафи подвоювалися або навіть потроювалися. Водії, які постійно порушують одні й ті самі правила, можуть бути позбавлені водійських прав на строк до одного року.
Особлива увага приділяється необхідності, щоб штрафні бали стали невід’ємною частиною системи покарань, а не альтернативою до стандартних штрафів. Вони повинні діяти в якості додаткового стримуючого фактора, що допоможе забезпечити суворі наслідки для порушників.
Такі бали будуть нараховуватися незалежно від того, чи було порушення зафіксоване вручну патрульними, чи автоматизованими системами, такими як камери спостереження.
На початку 2022 року у Верховній Раді був зареєстрований законопроєкт, який передбачає запровадження цієї системи штрафних балів. Якщо парламент ухвалить його, нова система охоплюватиме всі порушення правил дорожнього руху, забезпечуючи комплексний підхід до дотримання безпеки на дорогах.
Прихильники цієї системи стверджують, що вона може значно зменшити кількість аварій і загиблих у ДТП. Наприклад, лише за 2024 рік на дорогах України загинуло близько 2000 людей, і введення штрафних балів може стати важливим кроком у покращенні дорожньої дисципліни.
Нагадаємо, правила мобілізації змінюються: до ТЦК підуть 17-річні юнаки
Раніше ми писали про те, що переслідувачів чекає жорстке покарання: сталкерам не дадуть спокійного життя
Крім того, Знай.ua повідомляв, від водіїв вимагають сертифікації: хто повинен мати європейський стандарт